El Govern de la Generalitat afavoreix la recerca de gas a Catalunya

Avui ens hem pogut assabentar mitjançant La Vanguardia” que el govern d’Artur Mas afavoreix sense cap repar la prospecció a la recerca del gas mitjançant el sistema del Fracking a Catalunya, mentre EUAiV i les CUP ja estan treballant per a presententar al•legacions a aquests permisos i el•laborant un projecte de llei per prohibir el Fracking a Catalunya.

Com us podeu imaginar això ens ha decepcionat molt, doncs creiem que l’extracció de gas no convencional per Fracking provoca pèrdues irreparables que no és poden qüantificar amb diners.

” El gobierno catalán ha decidido dar facilidades para la posible obtención de hidrocarburos. El Departament d’Empresa i Ocupació ha modificado las condiciones impuestas a la empresa Teredo Oil Limited en su permiso para investigar si existe gas no convencional o petróleo en un área de 51.201 hectáreas en el entorno de Ripoll. La autorización inicial –dada el pasado 2 de octubre- fijaba una fianza de 5,818 millones de euros para hacer frente a los impactos derivados de los prospecciones sísmicas y a la realización de sondeos y catas que afecten a la cubierta vegetal durante la realización de estos trabajos. Sin embargo, el día 31 de diciembre, el Diari Oficial de la Generalitat (DOG) precisó que esta fianza se hará de forma fraccionada, de manera que habrá un primer depósito de 200.000 euros y sucesivos depósitos adicionales de 3.072 euros por cada cuadrícula minera de investigación solicitada (en total, se solicitaron 1.829 cuadrículas). No obstante, la fianza definitiva se fijará mediante informes complementarios del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Llegir aticle complet

Anuncis